Naftový snímač SP1

naftak.jpg

Pokud seřizujeme benzinový  motor máme informaci o tom kdy dochází k zapálení výbušné směsi přímo z kabelu vysokého napětí. Dieslové motory však elektrický výboj nepotřebují a vznícení směsi nastává za přítomnosti vysokého tlaku ve válci a současného vstřiku paliva ze vstřikovacího čerpadla. Proto se vyrábějí specielní čidla - piezosnímače, které se namontují na vstřikovací potrubí prvního válce. Při vstřiku paliva dojde k prudkému zvýšení tlaku ve vstřikovacím potrubí. Piezosnímač tento tlak snímá podobně jako doktor sleduje stetoskopem tepy v tepně člověka.V piezosnímači se vytvoří slabý elektrický impuls,který je dále zesilován a tvarován v integrovaném obvodu.Výsledný impuls TTL, je vyveden na výstupní konektor a může být napojen prakticky na jakýkoliv stroboskop.

 

Přesně tímto způsobem funguje naftový snímač SP1. Samotný obal čidla je vyfrézován z duralové slitiny. Eloxováno. Šroubkem s úchytem přišroubujeme čidlo na potrubí. Na krabičce s elektronikou je ještě malý knoflík pro nastavení citlivosti snímání. Návody na použití včetně základních tabulek pro nejběžnější typy vozidel jsou přiloženy. Správným seřízením docílíte především snížení spotřeby, zvýšení výkonu při menším opotřebení motoru.

 

Technické údaje SP1.

Napájecí napětí 6-27 V.
Regulace citlivosti ANO
Odběr proudu 0,05A.
Max.chyba měření + - 0,5 stupně
Výstupní úroveň TTL
Vstřikovací potrubí 3-12 mm.