Dieselové motory
Tyto tabulky vznikly po dlouhodobých a opakovaných dynamických měřeních v dílně pana Ing. Jana Černohorského CSc. A.M.Č. v Brně. Nejprve byl motor přesně seřízen na špičkovém přístroji fy. Bosch, AVL, Sun. Pak napojena sonda SP1, aproximací byly tyto hodnoty převedeny do následující tabulky. Hodnoty jsou uprčeny pouze pro tuto sondu.
AUTO / MOTOR | TYP | POZN. | OTÁČKY | STUPNĚ PŘED H.U. |
ALFA 75-2,0 |
turbo | 820 | 3° | |
ALFA 145-2,5 | turbo | 900 | 3° | |
AUDI 80-1,6 | turbo | CY | 950 | 5° |
AUDI 80-1,6 | klasik | JK | 950 | 5° |
AUDI 80-1,9 | klasik | 1Y | 900 | 5° |
AUDI 100-2,0 | klasik | CN | 750 | 4° |
AUDI 100-2,4 | klasik | AAS | 850 | 4° |
CITROEN AX 14 | klasik | K9A | 750 | 3° |
CITROEN ZX 1,8 | klasik | A9A | 800 | 5° |
CITROEN ZX 1,9 | klasik | D9B | 800 | 5° |
CITROEN BX | klasik | 161A | 801 | 5° |
CITROEN BX 17 | turbo | A8A | 802 | 5° |
CITROEN BX 19 | klasik | D9B | 803 | 5° |
CITROEN XANTIA 1,9 | klasik | DJZ | 804 | 5° |
FIAT 127 FIORINO | klasik | 127A5 | 800 | 4° |
RITMO STRADA | klasik | 750 | 5° | |
REGATA 1,7 | klasik | 750 | 5° | |
RITMO /REGATA 1,9 | turbo | 800 | 4° | |
TIPO 1,9 | klasik | 800 | 2° | |
TEMPRA 1,9 | klasik | 750 | 4° | |
TEMPRA 1,D | turbo | 900 | 3° | |
CROMA 1,9 | turbo | 900 | 4° | |
CROMA 2,5 | turbo | 800 | 2° | |
DUCATO 2,5 | klasik | 800 | 3° | |
FORD FIESTA 1,6 | klasik | 850 | 3° | |
F-ESCORT/ORION 1.8 | klasik | 850 | 4° | |
FORD SIERA 1,8 | turbo | 850 | 4° | |
FORD SIERA 2,3 | klasik | 900 | 3-4° | |
FORD SCORPIO | klaasik | 900 | 2-3° | |
FORD TRANSIT 2.3 | klasik | 800 | 3° | |
FORD TRANSIT 2,5 | turbo | 750 | 3° | |
FORD LAND ROVER | TDI | 800 | 3° | |
MAZDA 626 2,0 | 780 | 3° | ||
MERCEDES 190 2,0 | klasik | 740 | 5° | |
MERCEDES 190 2,5 | klasik | 660 | 5° | |
MERCEDES 190 2,5 | turbo | 700-800 | 3° | |
MERCEDES 240 | D/TD | 1000 | 6° | |
MERCEDES 300 | TD | 1000 | 6° | |
MERCEDES 200 | D | 700 | 4° | |
MERCEDES 250 | D | 650 | 5° | |
MERCEDES 300 | TD | 700 | 5° | |
NISSAN PATROL 3,2 | klasik | 600 | 6° | |
NISSAN PATROL 3,2 | turbo | 600 | 6° | |
OPEL KADET 1,6 | klasik | 850 | 3-4° | |
OPEL CORSA 1,5 | klasik | 850 | 2° | |
OPEL OMEGA 2,3 | TD | 750 | 4° | |
PEUGEOT 305 1,9 | klasik | 800 | 4° | |
PEUGEOT 306 1,9 | klasik | 750 | 4-5° | |
PEUGEOT 309 1,8 | klasik | 775 | 3° | |
PEUGEOT 309 1,8 | turbo | 775 | 3° | |
PEUGEOT 309 1,9 | klasik | 800 | 3-4° | |
PEUGEOT 405 1,7 | turbo | 750 | 3-4° | |
PEUGEOT 505 2,5 | turbo | 800-950 | 3-4° | |
RENAULT R19 | turbo | 825 | 3° | |
RENAULT R21 | klasik | 850 | 4° | |
RENAULT R21 | turbo | 850 | 4° | |
RENAULT TRAFIC MASTER 2,5 | klasik | 700 | 4° | |
VWW POLO 1,3 | klasik | 950 | 4-5° | |
VWW GOLF 1,6 | klasik | 950 | 4° | |
VWW GOLF 1,6 | turbo | 950 | 4° | |
VWW PASSAT/SANTANA | turbo | 900 | 4° | |
VWW GOLF 1,9 | turbo | 900 | 3° |
nákladní vozidla:
typ motoru | otáčky | úhel |
AVIA A712.11 (A30) | 750 | 9° |
AVIA A712.13 (A15, A20) | 750 | 9° |
AVIA A712.18 (A21, A31) | 750 | 9° |
LIAZ ML 636 | 750 | 2° |
LIAZ ML 635 | 750 | 8° |
LIAZ MŠ 640 F | 750 | 5° |
TATRA T3-T929-11 | 800 | 1° |
TATRA T3-T929-14 | 800 | 1° |
TATRA T3-T929-18 | 800 | 1° |
TATRA T3-T929-19 | 800 | 1° |
TATRA T3-T929-30 | 800 | 1° |
TATRA T3-T929-32 | 800 | 1° |
ZETOR 5201 do výr. čísla 42.718 | 1000 | 4° |
ZETOR 5201 nad výr. číslo 42.718 | 1000 | 7° |
ZETOR 6201 do výr. čísla 16.986 | 1000 | 5° |
ZETOR 6201 nadvýr. číslo 16.986 | 1000 | 8° |
ZETOR 6901 do výr. čísla 88.138 | 1000 | 7° |
ZETOR 6901 nad výr. číslo 88.138 | 1000 | 5° |
ZETOR 7201 do výr. čísla 68.842 | 1000 | 4° |
ZETOR 7201 nad výr. číslo 68.842 | 1000 | 7° |
ZETOR 7701 | 1000 | 8° |