Domů > Tabulky pro seřízení motorů > Dieselové motory
Stroboskopy pro nastavení motorů a točivých strojů

Dieselové motory

Tyto tabulky vznikly po dlouhodobých a opakovaných dynamických měřeních v dílně pana Ing. Jana Černohorského CSc. A.M.Č. v Brně. Nejprve byl motor přesně seřízen na špičkovém přístroji fy. Bosch, AVL, Sun. Pak napojena sonda SP1, aproximací byly tyto hodnoty  převedeny do následující tabulky. Hodnoty jsou uprčeny pouze pro tuto sondu.

 

AUTO / MOTOR TYP POZN. OTÁČKY STUPNĚ PŘED H.U.

ALFA 75-2,0

turbo   820
ALFA 145-2,5 turbo   900
AUDI 80-1,6 turbo CY 950
AUDI 80-1,6 klasik JK 950
AUDI 80-1,9 klasik 1Y 900
AUDI 100-2,0 klasik CN 750
AUDI 100-2,4 klasik AAS 850
CITROEN AX 14 klasik K9A 750
CITROEN ZX 1,8 klasik A9A 800
CITROEN ZX 1,9 klasik D9B 800
CITROEN BX klasik 161A 801
CITROEN BX 17 turbo A8A 802
CITROEN BX 19 klasik D9B 803
CITROEN XANTIA 1,9 klasik DJZ 804
FIAT 127 FIORINO klasik 127A5 800
RITMO STRADA klasik   750
REGATA  1,7 klasik   750
RITMO /REGATA 1,9 turbo   800
TIPO 1,9 klasik   800
TEMPRA 1,9 klasik   750
TEMPRA 1,D turbo   900
CROMA 1,9 turbo   900
CROMA 2,5 turbo   800
DUCATO 2,5 klasik   800
FORD FIESTA 1,6 klasik   850
F-ESCORT/ORION 1.8 klasik   850
FORD SIERA 1,8 turbo   850
FORD SIERA 2,3 klasik   900 3-4°
FORD SCORPIO klaasik   900 2-3°
FORD TRANSIT 2.3 klasik   800
FORD TRANSIT 2,5 turbo   750
FORD LAND ROVER TDI   800
MAZDA 626 2,0     780
MERCEDES 190 2,0 klasik   740
MERCEDES 190 2,5 klasik   660
MERCEDES 190 2,5 turbo   700-800
MERCEDES 240 D/TD   1000
MERCEDES 300 TD   1000
MERCEDES 200 D   700
MERCEDES 250 D   650
MERCEDES 300 TD   700
NISSAN PATROL 3,2 klasik   600
NISSAN PATROL 3,2 turbo   600
OPEL KADET 1,6 klasik   850 3-4°
OPEL CORSA 1,5 klasik   850
OPEL OMEGA 2,3 TD   750
PEUGEOT 305 1,9 klasik   800
PEUGEOT 306 1,9 klasik   750 4-5°
PEUGEOT 309 1,8 klasik   775
PEUGEOT 309 1,8 turbo   775
PEUGEOT 309 1,9 klasik   800 3-4°
PEUGEOT 405 1,7 turbo   750 3-4°
PEUGEOT 505 2,5 turbo   800-950 3-4°
RENAULT R19 turbo   825
RENAULT R21 klasik   850
RENAULT R21 turbo   850
RENAULT TRAFIC MASTER 2,5 klasik   700
VWW POLO 1,3 klasik   950 4-5°
VWW GOLF 1,6 klasik   950
VWW GOLF 1,6 turbo   950
VWW PASSAT/SANTANA turbo   900
VWW GOLF 1,9 turbo   900

 

nákladní vozidla:

typ motoru otáčky úhel
AVIA A712.11 (A30) 750
AVIA A712.13 (A15, A20) 750
AVIA A712.18 (A21, A31) 750
LIAZ ML 636 750
LIAZ ML 635 750
LIAZ MŠ 640 F 750
TATRA T3-T929-11 800
TATRA T3-T929-14 800
TATRA T3-T929-18 800
TATRA T3-T929-19 800
TATRA T3-T929-30 800
TATRA T3-T929-32 800
ZETOR 5201 do výr. čísla 42.718 1000
ZETOR 5201 nad výr. číslo 42.718 1000
ZETOR 6201 do výr. čísla 16.986 1000
ZETOR 6201 nadvýr. číslo 16.986 1000
ZETOR 6901 do výr. čísla 88.138 1000
ZETOR 6901 nad výr. číslo 88.138 1000
ZETOR 7201 do výr. čísla 68.842 1000
ZETOR 7201 nad výr. číslo 68.842 1000
ZETOR 7701 1000

Vydán nový firmware 1.4

Nová verze firmwaru 1.4 umožňuje bez úpravy stroboskopu měřit i motory s dvěmi jiskrami během pracovního cyklu. Takto je možné měřit dvou i čtyřtaktní motory. Byla přidána funkce časového zpoždění záblesku pro periodické děje.

Digitální stroboskop MP1 DIGI

Nová verze firmwaru 1.2 obsahuje úpravu, kdy pro nastavený nulový předstih stroboskop bliká okamžitě po příchodu pulsu. V ostatních případech pak bliká na základě vypočteného zpoždění z rychlosti otáček a nastaveného úhlu předstihu. Tato úprava má vliv při měření strojů s nestabilními otáčkami, pro které blikání na vypočtený předstih, který se nastavuje vždy o otáčku dopředu, nemuselo být stabilní.

 

Firmware 1.3 umožňuje při úpravě měřit i motory s dvěmi jiskrami během pracovního cyklu. Takto je možné měřit dvou i čtyřtaktní motory. Stroboskop musí být rozšířen o přepínání režimu motoru a signalizaci.

 

předstih

 - - - By CrazyStat - - -